trött

trött,elak,hatar mig själv!

Kommentarer
Postat av: Carolina - Olina

Peppe, 'hata' är ett äckligt starkt ord som man inte borde yttra i onödan och lättvindigt. Du HATAR inte dig själv, du är antagligen bara less på vissa delar som du kanske nöter ut. Använd snälla inte 'hata' som en beskrivning av dig själv, jag blir ärligt talat sjukt irriterad och ledsen när jag läser det, det är ett så starkt ord att så lätt och onödigt. Specielt som en beskrivning av en själv. Du är den enda människan som kan älska dig själv mest. Man kan inte älska någon annan ärligt om man inte älskar sig själv. Det vet du och du vet hur underbar du är. Du vet att vi alla som älskar dig tycker det, du måste se det själv.



Jag kanske låter snarstucken och kritisk. Jag hade kanske kunnat skriva rad efter rad med hur fantastisk jag tycker att du är men jag tror inte att det biter. Jag tror att du snarare skulle se hur fantastisk jag är som skriver de orden än hur jag beskriver hur bra DU är. För det tycker jag att du är, det vet du, men just nu känner jag att jag måste säga till på skarpen på riktigt!



Du älskar alla omkring dig och påminner dem ofta om det, vilket är helt fantastiskt. MEN du glömmer att se hur otroligt bra du är. Det är fel. Alla har sina bra och dåliga sidor, och man måste lära sig urskilja det. Man måste verkligen älska sig själv för att kunna älska någon annan. Jag har lärt mig det och förstått innebörden av det. Att om man inte älskar sig själv, så då gnager tvivel hårdare och man är inte säker i relationen (oavsett vilken sorts) och iochmed det så föds det många onödiga hål som verkligen kan slita sönder kärlek (oavsett sort), och då kan man inte älska ärligt och ovillkorligt. Klart man kan känna kärlekskänslor oavsett, men aldrig på ett högre plan. Allt det här har jag kommit på av ren erfarenhet.



Nu kanske jag har släppt ut en massa som du kanske känner att det var onödigt eftersom jag inte riktigt vet vad det här inlägget handlar om. Men jag känner dig Peppe, och du sätter varenda liten partikel före dig själv, och det är fel. Du är den mest betydelsefulla människan i ditt liv. Ingen annan kan betyda så mycket som du själv gör.



Peppe, jag säger det här för att jag älskar dig och att jag för en gång skull kan ge dig ett råd istället för tvärtom. Så snälla fina du, lyssna på vad jag har sagt och ta åt dig det. Ingen kan få dig att älska dig själv förutom du, hur många fina rader någon skriver, sjunger eller säger. Du måste göra en djupdykning i ditt inre, ta fram det som är vackert med dig själv och bearbete de sämre. Du är det finaste jag vet, du är glädje och färg för mig, och jag ser att en gråskala börjar sjunga över kanterna. Och jag förstår precis vad som händer. Faktiskt. För jag känner igen mig...



Weve got to hold on ready or not

You live for the fight when its all that youve got

2009-08-31 @ 16:31:30
URL: http://olina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0